22 Haziran 2005

tango

arjantin insanlarinin düğünlerde toplanıp "gel dayıoğlu, biz biliyoz da mı oynuyoz"(tabi ispanyolca
söyleyince siz de karizmatik bişey dediğini sanıyorsunuz) demesinin akabinde karşılıklı olarak
sarılıp ayrılamamalarının -yine anlamadığımız için- karizmasıdır. Arada sırada bacaklarına filan
tekme atarlar ve "oo kayınço"(gancho) diye kahkahalar savururlar düğün salonunun ortasına. İlerleyen saatlerde sıkılmaya başlayan çift birbirine türlü şakalar yapar. mesela en sık yapılanlardan biri karşındakini kandırıp "aha aha ha ha nasıl kandırdım" demek için yapılan harekettir. bunun yapılması durumunda dans eşiniz "kandırmaya çalıştın ama aha ben de böyle yapar toparlarım"(boleo) der. diğer bir şaka unsuru ise kısaca "soktum ayağımı cart diye araya" (sacada) olarak tabir edilen bir nevi çelme takma hareketidir. evet çelme takmaktır asıl kasıt fakat alkol ve yorgunluğun etkisiyle bir türlü adam akıllı tutturamaz ve eşlerini düşüremezler

sorarım sizlere; hepimiz bir dayıoğlu, kayınço, birader, hemşeri değil miyiz zaten şu fani hayatta..?

5 yorum:

  1. heheh süper olmuş lan bu. :)

    YanıtlaSil
  2. HA bir de aldım seni attın önüme hareketi var ya. En çok kullanılan. Ulan bir onu yapabildiğim için bunu da ekleme gereği hissettim. Kıro mu kıros mu ne diyoruz ya hani, o işte...

    YanıtlaSil
  3. kırolar anlamındaki ingilizce kökenli cross

    YanıtlaSil
  4. lan ben bunu okuduğumu unutmuşum. Tekrardan okudum yarıldım. Buna yorum yazmalıyım dedim. 2 dene yorum yazmışım oehh. :)

    YanıtlaSil
  5. alzheimer başlangıcı

    YanıtlaSil

sana hayranım özgür