15 Kasım 2009

maçakızı

Acem Kızı isimli türküyü bilen bilir. bilmeyen de birazdan bilir duruma gelebilir. üşenmezsem yüklerim.
her neyse. konu çok vahim. bu türküye alkışlarla eşlik etmek isteyen fakat pek müzik ve ritim kulağı olmayan (bkz: özgür) nice koç yiğitleri, gül çehreleri telef etmiştir.
buradan sizlere seslenip bir nesli kurtarmak istiyorum.
türkü küçük ölçüleirn en büyü ile işlenmiştir. kalkıp da ikilik, üçlük, dörtlük ve hatta beşlik ritimlerle eşlik etmeye çalışmayın. on beş sekizlik türküdür kendisi.
nereden çıktı şimdi bu çok bilmişlik diyeceksiniz. az önce dinleyip kendi kendime usûl vururken yıllar önce nasıl bunalıma girdiğimi hatırladım. aha buldum deyip vuruyordum olmuyordu filan. çok uğraşmıştım. ne bileyim lan ben 15/8 diye ölçü olduğunu.
düm tek tek düüm te kââ düüm teek te kââ
yani 3+5+4+3 şeklinde sayılacak
bunda zorlananlar Zeynep türküsünü dinleyip çalışsın. onda çok daha belirgin.

1 yorum:

sana hayranım özgür