10 Şubat 2011

hiçarkadaşarkadaşı

bir süredir etrafımda gözlemlediğim aldatma olayları ve evlilik mantığı üzerine bir süredir yazmak istiyordum da vakit olmadı, vakit olduğunda da unuttum. kabaca değineyim şimdi. nasılsa sonra yine unuturum.
maalesef ki etrafımda karısını aldatan insanlar var. daha acı ki karım ve sevgilim diye konuşabiliyorlar tereddtü etmeden, garipsemeden. kendi tercihleridir tabii ki ama bana garip geliyor. kavrayamıyorum. sevgilin değilse niye karın? boşan. bekara karı boşamak kolay derler ama o şekilde yaşamak daha zor olsa gerek. fazla vaktim yok.hemen asıl konuma geçeyim.
insanın eşini tanımlarken hep derler ya en iyi dost, en iyi arkadaş, en iyi sırdaş, hayat arkadaşıdır diye işte o tanımlamalara uyuz oluyorum. ulan hiç arkadaş arkadaşını düter mi vicdansızlar. insanın eşi eşidir. arkadaşı başka, dostu başka, sırdaşı başkadır. e o zaman bu vasıfları taşıyan Erdem var. onunla mı evleneyim? Şekerim Elif çok iyi arkadaşımdır. onunla mı evleneyim? Orçun desen on numara arkadaştır. onunla da evleneyim bari.
götümden uydurarak yaptığım araştırmalara göre evliliği hayat arkadaşlığı olarak gören kişilerde aldatma ihtimali çok daha yüksek. sağ lobumun %64'ü, sol lobumun ise %76'sı bu fikirde. eğer sen eşinle çok iyi arkadaş, çok iyi dost, çok iyi sırdaş oluyorsan o tabii ki gider kendine çok iyi sevgili bulur. ya ne olacağıydı?
burada aldatmayı meşrulaştırmıyorum kesinlikle. haklı bir yanı olduğunu da söylemiyorum. söylediğim şu: eğer sadece çok iyi arkadaş, çok iyi dost, çok iyi sırdaş olursanız eşiniz olacak adam/kadın da kendine çok iyi sevgili arar. çünkü eş olmak ayrı şey çok iyi arkadaş, çok iyi dost, çok iyi sırdaş olmak ayrı şey. benim zaten her şeyimi anlatabildiğim, güvendiğim arkadaşlarım varsa ne gerek aynı evi paylaşacak birine. Erdem'le ayrı eve çıkayım o zaman. mis gibi anlaşıyoruz. sabah akşam müzik yapar, geyik çevirir eğleniriz. eşim mi olur benim? hayır. çok iyi arkadaşım, çok iyi dostum, çok iyi sırdaşım ve ev giderlerine ortağım olur. o kadar.
karısıyla, kocasıyla çok iyi arkadaş, çok iyi dost, çok iyi sırdaş olmaya çalışanlar! yanlış yoldasınız. paylaşmanız gereken sevgi ve sadakat. gerisi zaten ayrı ayrı var. farklı özel hayatlarla aynı özel hayatı paylaşamadıktan sonra aile aile olmaz.
bu önemli tespitim de Türk aile yapısına armağanım olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

sana hayranım özgür