01 Mart 2011

bilerek

bileğim yine epey ağrıyor kaç gündür. bir hafta oldu neredeyse. ne yapıp zorladım bilemiyorum. doktorlar da tırt. o kadar gittim. filmler milmler çketiler ettiler ama ı ıh ne olduğunu bulamadılar. atelei dayadı kullan geçer dedi. e tamam ateli takınca eli kımıldatamadığım için üç dört günde geçiyor ama çıkartıp biraz kullanınca yine aynı şey.
yıllardır şınav bile çekmeiyorum avuçlarım yerdeyken. bükemiyorum sağ bileği. kötü şey. çok rahatsız ediyor. rahatsız etmesi acısından değil, kullanamamktan kaynaklanıyor.

5 yorum:

  1. Benim sol bilekteki benzer (benzeyen milyon şey olabilir gerçi) bir şey yüzünden voleybolu bırakmak zorunda kalmıştım. Dinlenince geçip zorlayınca çıkan bir şeydi. Bir sürü şeyden sonra en son MR çekip anlamışlardı. Öne doğru büktüğünde tam bilek kısmında leblebi, fındık kadar bir şişlik oluşuyordu; ondan anlayıp MR istemişti doktor.

    Belki bambaşka bir şey, bilemiyorum, ama fikir verebilir diye yazmak istedim.

    Geçmiş olsun bir de...

    YanıtlaSil
  2. aynından vallahi
    bende de çekmişlerdi diye hatırlıyorum. önce röntgen çekildi, bir şey çıkmadı sonra mr istmeişti diye hatırlıyorum ama yine bilemediler.
    senin sonuç nedir? ne dediler? daha doğrusu çözüm üretebildiler mi?

    YanıtlaSil
  3. Eğer aynı ise..;

    Adını o zaman da anlamamıştım, şimdi de bilmiyorum:) Bir sebepten eklemde sıvı birikmiş, o şişkinlik oymuş. Bileği yukarı hiç kaldıramıyordum. Aşağı da sınırlı hareket ettirebiliyordum. Çözüm olarak doktor

    "bileklik (takılıp çıkarılabilen alçı gibi bişi, atel herhalde adı senden öğrendiğim üzere) takacaksın bir ay, geçecek. Düzenli antreman gibi ağır işler yaparsan tekrarlar ama günlük işlerde sıkıntı çıkarmaz. Kesin çözüm ise ameliyat. Ameliyat olursan bir ay dinlenme sonunda tekrar istediğini yapabilirsin, antremanlar dahil."

    demişti.

    Herhalükarda bir aylık yokluk da voleybolu bırakmama sebep olmuştu maalesef.

    Ben ve babam ameliyatı gereksiz gördük o vakit. En azından ilk seferinde... Bir ay bilekliği kullandım ve geçti. Sonra da ciddi ağır ve/veya periyodik işler (her gün antreman gibi) yapmadıkça tekrarlamadı. Aslında hiç tekrarlamadı: Arada sırada ciddi ağrı yaptı ama o şişlik hiç olmadı. Bir iki günlük dinlendirmeyle de geçti. Hafif ağrılar ise neredeyse sürekli oluyor. Aslında ağrı değil de böyle ağrı öncesi rahatsızlık gibi bir şey... Ne kadar doğru bilmiyorum ama öne doğru büküp çıtlatınca (parmak çıtlatır gibi)(çıkan ses bilmeyenleri korkutuyor ama, kırılmış gibi:)) o rahatsızlık geçiyor.

    Bir de o zaman doktor günde birkaç kez buz koymamı önermişti. Sonrasında da ağrı-sızı yaptıkça buz koydum; gayet işe yarıyor.

    Ama en başta da dediğim gibi eğer aynı ise!..

    Hiç bir şey olmasa buz koymayı dene; zararı olacağını düşünmüyorum.

    Öyle işte...

    YanıtlaSil
  4. aynı gibi duruyor.
    buz koymaya üşeniyorum da soğuk camdan kutu koalya kadar soğuk ne bulsam yapıştırıyorum zaten. iyi geliyor epey.
    bir şeyleri itip kakmadığım, üzerine düşmediğim (niye düşüyorsam) veya geceleri yatarken yanlışlıkla yamultup üzerine yatmazsam bir sorun olmuyor.
    tekrar dr.a gidip ameliyat için araştırsam mı acaba. muhtemelen ameliyatı açık ameliyat değil de aradan iğneyle filan girip suyu çekiyorlardır gibime geldi.

    doktora yolları taştan gidelim yine tabibe en baştan
    açıklayıcı bilgileri için tabib-i cihan Şatır'a teşekkürlerimizi sunuyoruz

    YanıtlaSil
  5. Hepi topu lise yıllarıydı, çok eski değil(!) (11-12 yıl lan!!!) ama yine de tam hatırlamıyorum; ameliyat nası bişiydi, neden gerek görmemiştik, vs..

    Faidemiz dokundu ise ne mutlu Türk'üm diyene..?! Yok böle değildi bu; neyse :))

    YanıtlaSil

sana hayranım özgür