08 Temmuz 2011

askaloz

Istanbul ulasim çilesi insani filozof yapar. Yani saçma sapan seyler dusundurur. Onlardan biri daha geldi.
Insanoglu kaç kere asik olabilir?
Asklarin en guzeli var midir?
Bir olçu birimi olarak buyuk asiklar.

Bu basliklari inceleyecegiz simdi.

Insanevladi tabii ki birden çok defa asik olabilir. Kimi ask kisa surer, kimi uzun, kimi ise omurden uzun. Ama hepsi asktir. Insanin insana askindan bahsediyorum bu arada. Insani iliskiler yani. Birine asikken baskasina da asik olabilir. Kocaman kalbe birden fazla ask niye sigmasin. Sayi artinca kisiye zorluk çikar çunku hizlica biri hariç hepsini tuketmesi gerekir. Aksi halde olumle sonuçlanabilir. O kadar keder fazla yasatmaz adami. Mort olur gidersin.
Boyle bir durumda neye gore tercih yapilmalidir? Kafana gore takilacaksin vallahi. Dilersen dene, dilersen olacaklari ongormeye çalis. Tavsiyem ise en canlisini sagliklisini seçmek. Buyuk ask, kuçuk ask kavramlarina inanmiyorum pek. Hepsinin baslangici ayni siddettedir ama kiminin omru uzun kimininki kisadir. Her haltin sonu varsa bunun neden olmasin. En buyuk ask dedigin de bitecek bir gun. O bitmeden senin omrun biterse ve abartmayi seven birildrinin diline pelesenk olursan olçu birimi olursun o kadar (bkz. Leyla ile Mecnun). En çok sana asik oldum biraz kolpa geliyor. Dusun ki birden fazla asik oldun. Hepsine soylediklerini bir dusun. Onlari derken nasil da ciddiydin. Simdi gençlik deyip geçistiriyorsun. Tekrar asik olsan yeni askina da ayni teraneleri okuyacaksin. Hiçbir ask digerinden yuce degil, uzun veya kisa sadece. Yeni ask bulanlar eskisine bok atmasin. Yok bosa geçmismis de en buyuk aski yasiyormusmus da cart curt. Ayni ulan hepsi. Biri laciverti o kadar. Artistlige gerek yok. Hangi aski yasiyorsan en buyugu o. Keske leylametre cinsinden olçulebilse de slaaak diye yuzlerine vurabilsem boyle diyenlerin.
Boyleyken boyle iste. Diziler, filmler çok pis altyapi yapiyor bende. Etkilenen biriyim artik. Yakinda film izlerken filan aglamaya baslarsam sasirmam. Vallahi zaman zaman için burkuluyor bir sey izlerken, dinlerken. Duygulu insan olmaya basliyorum diye seviniyorum da inceden.

1 yorum:

sana hayranım özgür