19 Ekim 2011

rütbelişehit

bugün yine şehitler var. sayı 26 dolaylarındaydı en son. sürekli arttığı için kesin sayıyı bilemiyorum. bir de bilmediğim bir şey daha var. hiç rütbeli şehit olmuyor. en fazla binbaşı hatırlıyorum. ayıptır sorması bu generaller nerede? büyük şehirlerde mi bunların hepsi? birliklerinin başında olmuyorlar mı? askere psikolojik destek için bile olsa gitmiyorlar mı? bunlar gittiğinde güvenlik önlemleri arttırıyor da saldırı mı olamıyor? eğer böyle bir şey varsa daha büyük ayıp. askerin canı çokyıldızlının canından değersiz mi? onların ailesi yok mu? askeri düzeni bilmem. belki generallerin verimli çalışması sıcak çatışma alanında değil de güvenli karargahta çok daha yüksektir. bilinçli birilerinin planlamayı yapmas gerekiyor tabii ki ama arazi ve kağıt üzeri bir olur mu? o araziyi yaşamayan komutan ne kadar komutanlık yapabilir? uçak yolla bombalat sistemi midir kalleşleri temizlemek? kanla çözülmez bu mesele diyorlar ama nah çözülmeş sayın arkadaşım. bu mesele tabii ki kanla da çözülür. bu insanları 5yıl hapse tıktıktan sonra ne değişecek sanıyorsun? kimi durumlarda ölüm güzel bir cezalandırmadır. terör mesela. birisi başkasının canına kastediyorsa onun canını almak suç olmamalı. bunu önerimi ıslah olmayı kabul etmeyen tinerciler için de söylerim hep. bir tinerciyi yakalayıp önce hastaneye yatıracaksın. bağımlılıktan kurtarmak için uğraşacaksın. sonra eğer yine aynı işe başlıyorsa ortadan kaldıracaksın. yöntem bu olmalı. o tinerci sokakta tecavüz ve adam yaralama, öldürme gibi sosyal faaliyetler sürdürüp potansiyel tehlike oluyorsa kusura bakma ama kan alacaksın kola şişesiyle. sonra da ister kıyma makinesine at ister giyotinle uçur ister tıbbi yöntemler kullan. saygı göstermem kendisine. ölüsüne de saygım olmaz. ölüye saygı deyince aklıma geldi. bir ara bazı görüntüler dolaşıyordu. askerler terörist cesetlerini tekmeliyor, üzerlerine tükürüyor filan. ona da karşı değilim. o et parçasına saygı niye duyulsun. öldü diye adam mı oldu? ulan öldürüyorsun. daha ne saygısı. ölüsüne saygı göstermezken dirisine niye saygı göstereceksin. Fırat News Agency okuyorum sık sık. neler neler yazılıyor. bazen empati kurmaya çalışıyorum ama olmuyor. Türk askerleri kahraman ordumuza alçakça saldırdı gibi başlıkları oluyor. biz o organizmalar için ne diyorsak aynılarını onlar diyor. insanlar hangi ara böyle gerizekalı oldu anlamıyorum. tüm ülkeleri, milletleri yasaklasınlar. tek olsun bütün dünya. yönetici de olmasın. tecrübeliler olsun sadece. bilgeler, dedeler, dervişler olsun. danışman olsunlar. bildiğin Şirin Baba yani. imparator, yönetici değil, danışman. hangi ülkeden ne hayır görmüş şu koca dünya! hayâller güzel. ölmesin insanlar. kurtar bizi Barış Abi, kurtar bizi Atatürk! ama onlar da öldüler. biziz kurtaracak olan. gücümüz yettiğince doğruluğa, dürüstlüğe yönlendirmek zorundayız etrafımızdakileri. sanata bulaşsın insanlar. sanattır insanların ortak paydası. sanat da doğadır. her doğa bilimcisi o açıdan bakmasa da sanatçıdır. ölmek, öldürmek, sanat... çorba yazı oldu

1 yorum:

  1. Daha gecen 2 ustegmen,bir yuzbasi,1 tegmen sehit oldu..Ondan once de 2 binbasi..Ve bir cok rutbeli jandarma..Rutbeden kastin pasa ise onlar zaten yaslari nedeniyle orada verimli olamazlar..60 yasinda bir adam pusuda taklalar atamaz ,gecelerce yuruyemez,ya da yapabilen cok cok azdir..-20 derecelerde zaten dusunemiyorum..Yaslilarin yani generallerin beyinleri ise yarar..Doguda, vucutta lazim..Tipki sismanlari ya da engellileri ve 40 yas ustunu er yapmadiklari gibi..Ama koruma konusunda haklisin..
    Sanata gelince o icgudusel bisey bence..Sevgi yani..Sevgi de sonradan kazanilmiyor..Sanatci olabilmek bence dogustan bir ayricalik..Sonradan yapmaya calisinca egreti duruyor,ya da digerlerinin ki gibi olamiyor..Ben bunu sevecegim demekle sevilemiyor o kadar gonulden..Cunku emek istiyor cok..Cok emek icin de gercek sevgi lazim..Kisacasi ya sanatci oluyosun ya da sanatcilara hayranlik duyuyosun,takdir ediyosun..

    YanıtlaSil

sana hayranım özgür