10 Kasım 2011

10yasım1938

Atatürk yazisi yazmak istiyordum sabah. Sonra yazarim dedim. Sonra oldu; daha sonra yazarim dedim. Yazamadim. Aslinda yazmadim. Yazilacak seyler belli. Facebook'ta arkadas listemin en az yarisi ayni veya cok benzer seyleri kopyala-yapistir yapmis bile. Son Balo goruntuleri paylasilmis. Daha da komigi, Cihan'in Tayyip'i uzerinden attigi ve oyle binilmez boyle binilir yazili resim yine hortlamis. Ulan! Ne ilgisi var Atatürk ve Tayyip'in. Bu iki kisinin karsilastirilmalari artik rahatsiz etmeye basladi beni. Tamam, Tayyip'i gunahim kadar bile sevmem ama bu adamlar dogru siyasetle iktidara geldi mi gelmedi mi? E arkadasim sen ne yapiyordun bu sirada? Karsisina niye secenek koyamadin? Niye mahkum ettin yalancilara? Hangi hakla Atatürk olmedi, ilelebet kalbimizde yasayacak diyorsun? Nasil oluyor da Atam seni seviyorum diyebiliyorsun? Atatürk'u adam yerine koyup saydin mi acaba? Hele izindeyiz, seni anliyoruz diyenler... Kusura bakma ama nah anliyorsun Atatürk'u. Oturdugun yerden yazi yazmakla olmuyor. Kac cocuga sevgi verdin Atatürk gibi? Kac kisiye kultur asiladin, medeniyeti anlattin? Kac yobazla dini tartistacak kadar cesaret gosterdin? Her seferinde sucladigin dini ve dindarligi ne kadar arastirdin? Atatürk'un okudugu kitaplarin kacta kacini okudun? En cetin kosullarda bile sanati ne kadar hayatinda tuttun? Karsindakini ne kadar bagislayabildin? Dusmanim dedigine ne kadar saygi duyabildin? Siyaseti ne kadar becerebildin? Korkudan olurken bile ne kadar direnebildin? Insanlari ayrim yapmaksizin ne kadar sevebildin? Hayvanlari, agaclari ne kadar sevebildin? Kac agac diktin mesela?
Bitmiyor ki sorular. Sadece bu kadar soruda bile yuzun kizardiysa, vicdanin rahatsiz olduysa kusura bakma ama sen ne Atatürk'u seviyorsun ne de sayiyorsun. Sahtekarligin luzumu yok.

1 yorum:

  1. Agzina saglik...! Kalplerle birlikte beyinlerde de yasayabilseydi keske canim Atam benim...

    YanıtlaSil

sana hayranım özgür