28 Ocak 2012

krizantem

Muzik krizine girdim yine bir suredir. Muzik perhizimi bozmamla birlikte basladi. Yazmis olmam lazim, epeydir Erkan Ogur, Cemil Bey, Necdet Yasar, Ozer Ozel filan dinlemiyordum. Dinlemeye baslayinca yine kafam doldu. Ellerimin yetersizligini belki bir gun y3nerim diye yine çalismaya yuklenecegim. Baska yapacak isim olmasa ilkel insanlarin beslen - dinlen - çiftles uçgeni gibi gece gunduz muzik çalisirim. Kemençe çalismaya da basliyorum ufaktan. Hazirlamaya çalistigimiz metodu bitirmek uzereyim. Bu hafta son halini verip teslim ederim.
Muzik çok guzel sey. Dunyadaki en guzel sey belki de.
Goreceli hayat.

23 Ocak 2012

dugunlenmisinsanlar

Dugune giden insanlar ne garip oluyor. Oncelikle kesinlikle rahat edemedikleri, surekli çekistirip durduklari kiyafetleri ve o agir makyajlari algilayamiyorum. Dugun makyaji diye bir kavram var. Palyaçodan hallice olunca guzellesiyor tum kadinlar. Erkekler de en sivri burun pabuçlar ve umugunu sikan takimlar içinde pek yakisiklilar. Vay anasini!
Bu insanlar bir de eglence seviyelerine gore rol dagilimi yapiyorlar ya hayranim. Sahneye ilk olarak oynamayi seven oynak çikar.
Ardindan oynayabilen ama çok da onemsemeyen fakat ortada yalniz oynayana aciyip milleti gaza getirmek için iki oynayip bes kre milleti piste çeken costurucu gelir.
Costurucunun ardindan zoraki olarak kaldirilip en karakteristik figurlere sahip olan ben bilmemciler çikar. En son olarak costurucunun iyice bilincini yitirmesiyle onune geleni çekistirmesi, gerekirse bagirinmasi ve hatta kusmesi gibi durumlar neticesinde piste çikan, içinden Allah cezanizi versin diye sayip doken disariya ise ne guzel egleniyoruzu gostermeye çalisan ve pistte en kisa sure kalip bir bahaneyle kaçan elime olsa gelmezdimciler çikar.
En isveli oyunlarin insani olan tatli su oynaklarini pistlerde goremezsiniz. Onlar genelde kendi masalarinin hemen yaninda oynar. Bazen de salonun en ucra kosesinde uçerli gruplar halinde gozukurler.
Bunlarin yaninda kalkmamak için her sahte bahaneyi degerlendiren tatsizlar vardir ki takdire sayan basarim gostermis ve costurucuyu bile bezdirebilmislerdir. Surekli tuvalete giderler, hep isleri vardir, telefon bekliyordur, bir sonraki parçada kalkacaktir, daha yeni oturmustur, çok onemli konular hakkinda diger tatsizla harli bir hasbihaldedir. Kimse yemez bunlari ama kendilerinin de tatlari kaçmasin diye yemis gibi yaparlar. Neticede gecenin en sikilani bu tatsizlardir. Oturup butun gece boyunca gozlem yapar ve sallanan çesitli popolara bakarlar kimseyle goz goze gelmemek için. Goz goze gelmek çok tehlikelidir. Her an birisi uzerinizde kirli oyunlar oynayabilir. Bunlarin temel ilkeldri anlasilacagi uzere yasamak için kaçmaktir. Gerekirse saklanmaktir. Dugun bittigi anda dustugu sessizlik ile gecenin en mutlu turu olurlar.
Dugun sahipleri basli basina bir yazi sebebi.
Satirlarimi burada sonlandirirken damadin teyzesinden gelen çeyrek altini ustune getiriyorum.

18 Ocak 2012

renkgeyigi

Mavi, yesil;
Sozum size! Ne guzel renklersiniz ulan keratalar. Seviyorum ikinizi de.
Turuncuya selamlar, mora hurmetler. Gozlerinizden operim, saglicakla kalin.

15 Ocak 2012

cahildimdünyanınrenginekandım


Câhildim dünyanın rengine kandım
Hayâle aldandım boşuna yandım
Seni ilelebet benimsin sandım
Ölürüm sevdiğim zehirim sensin
Evvelim sen oldun ahirim sensin

Sözüm yok şu benden kırıldığına
Gidip başka dala sarıldığına
Gönlüm inanmıyor ayrıldığına
Gözyaşım sen oldun kahrım sensin
Evvelim sen oldun ahirim sensin

Garibim can yıkıp gönül kırmadım
Senden ayrı ben bir mekân kurmadım
Daha bir gönüle ikrar vermedim
Batınım sen oldun zahirim sensin
Evvelim sen oldun ahirim sensin

-Neşet Ertaş

Ses, tanbur: Özer Özel

13 Ocak 2012

sempatiksey

Guzel gozukme derdinde olmayan kisiler çok hosuma gidiyor. Atiye diye birisi çikmis mesela. Geçen gun birisiyle ortak yaptigi klibini gordum sira beklerken, simdi de otobusteki afisini gordum. Çok sevimli. Gozu mozu kaymis, agzi yamuk. Itici Hulya Avsar'in sahteliginden uzak. Belki dogali oynuyordur ama oynuyorsa bile basarili. Nil Karaibrahimgil de boyleydi mesela. Bu tip insanlara guzel mi seksi mi falan mi filan mi diye bakamiyorum. Bu isin erkek karsiligi da Teoman'dir, Levent Yuksel'dir. Hatta Kenan Dogulu'dur.
Bir de Ozgur var ki tadindan yenmez. Apayri bir sempatik. Bambaska bir karizmatik. Kizim olsa gozum kapali veririm kendisine.

06 Ocak 2012

kosanbok

Basi kesik tavuk gibi saga sola kosan kadinlar oluyor ya kafalarina vurup olduklari yere çivileyesim geliyor. Orta yaslilari çogunlukta olmakla birlikte genç, yasli her boydan var. Bunu yapan erkek yok mu? Var ama oran olarak çok daha az.
Bu saygisizlarin ozellikle orta yas olmalarinin en onemli sebeplerinden biri boslukta olmalari. Yillarca hep kadin onceliklidir diye dayatilmis, sozde kibarlik ugruna 60 yasindaki adamlar 25 yasindaki kadinlara oturmalari için yer vermis ve bu saygisizlar da kendi haklari olarak gorup daha sonralari etrafina bile bakmadan kosturup sozde hakkini arar olmus falan filan. Bunu en feminist zibidi bile inkar edemez. Feminizm konusu da ayri bir baslik konusu zaten. Neyse, bu bencillesmis ve kendini yuceler yucesi Zeus'a denk gormus bakliyattan hallice organizmalar orta yasa gelip kazin ayaginin hiç de oyle olmadigini gorup bir de menapoz denen mucizeye yaklasinca iyice çigirlarindan çikip kimsenin hakkini umursamadan, saygisizca her yana kosmaya basliyor. O gune kadar fizigi ve gençligi sayesinde elde etmis oldugu haksiz itibara artik saqip olmadigini, siradan bir insan oldugunun ayrimina variyor ve kiçina neft yagi surulmus gibi kosturup oncelik kapmaya çalisiyor.
Durum budur. Kimilerine çok agir gelecek sanki.

05 Ocak 2012

populergelenek

Yansımalar ve İncesaz gibi topluluklara tu kaka diyip laf atanlari anlamayanlardan oldum ben de epey zamandir. Bir donem cok karsiydim Yansımalar'a cunku cok iyi muzisyenler olduklari halde ait olmamalari gereken bir piyasaya calisiyorlardi. Oyle dusunup ahkam kesiyordum yani. Halbuki adamlar yapmalari gerekeni yapiyorlar. Onlar da para kazanmak zorunda. Hatta muzigi yaymak konusunda oldukca onemli adim attilar bile diyebilirim. Serdar Ortaç'tan farkli bir secenek sundu adamlar. Cok kisi tarafindan tuttu da. Hem Turk muzigini kabaca da olsa kulaklara caldilar hem de kendilerini tanitik klasik repertuvar icra edilen konserlere gençleri çekebildiler. Buyuk basari bence.
Evet, karsi çiktigim zamanlarda bile iki toplulugu da dinliyordum. Klasik muzik yerine degil, populer muzik dinlemek istedigimde dinliyordum. Ussak veya nikriz olmadilar benim için ama hep sevip dinledim.
Bugun canim çok fazla Yansımalar çekti. Itirafta bulunayim dedim.
Ateşdide.

03 Ocak 2012

andreamisse

vay arkadaş ya herkes mi oyuncu olmuş anlamadım.
Andrea Missé trafik kazası sonucu ölmüş ama ilk başta AIDS olup öldü sandım. millet Facebook profilelrini siyah kurdele ile donatmış. benim bildiğim siyah kurdele AIDS sembolüdür. her neyse, geçtim bunu.
ulan daha düne kadar kadının bir tane videosunu paylaşmamış, paylaşmayı geçtim kadının değil dansını adını bile bilmeyen tipler en büyük Andrea Missé taraftarı olmuş.
çok komik geliyor. üzgün suratlar, Allah rahmet eylesinler, yakınlarına sabır dilemeler filan. kimin havası kime anlamadım.
biri çıkar bilmem ne hocmaın eski partneriydi öbürü çıkar büyük ekoldü, diğeri çıkar tangonun en önemli isimlerindendi der. ulan aklınız neredeydi bugüne kadar? merak ediyorum bunları söyleyenlerin kaçı Arjantin'e gittiğinde efsane dediği bu kadınla çalıştı merak ediyorum?
tek zararı bu sene festival kapsamında İstanbul'a davet edeceklere oldu. onların üzülmesini haklı görürüm.
kusura bakmayın ama inandırıcı gelmiyorsunuz. ağzınızı burnunuzu kırasım geliyor hatta. gelen tek şey o.
yapmayın etmeyin.

mogolistan

Mogollar kadar kaliteli mahalefet gormedim ben. Ne çirkeflik, ne siddet. Adamlar sarkilarini layikiyla yapiyor, en kalinindan lafini sokuyor, anlayanlari uyandiriyor, dusunmeye zorluyor, anlamayanlarla Converse solculariyla gereksiz irtibatta bulunmuyor ve en onemlisi 40 yildir her iktidarda insanlik çizgilerini bozmadan, kimseye yalakalik yapmadan çizdikleri yolda gidiyorlar. Eger Cahit Berkay hala badem biyik liselerine bile soylesiye gidip gençlere bi'sey yapmali diyebiliyorsa hala umut var demektir.
Faili meçhuller, meçhul failler!

01 Ocak 2012

peheyt

2012 istikrarli gidiyor. 1 dogum gunu ve 5 yeni yil tebrigi. Hem de henuz 1saat 59dk oldu.
Gece berbat geçiyor. Bitse de kurtulsam. Çok sikildim.