28 Şubat 2013

şampikçikler

aşağıdaki yorumu Doruk'un Facebook'taki teşekkür yazısına gelen bir eleştirinin üzerine yazdım ama orada silinmesi kolay. Burada da bulunsun.

---


Benim ve diğer arkadaşların büyük çoğunluğunun ilk hakemliği olması sıkıntıydı ama sanıyorum ki vizesini yaptırmış, daha önce başka yarışmalarda görev almış hakemlerin katılım sorunu olduğu için böyle oldu. Zaten vizesini yaptırmış hakem sayısı Türkiye çapında yalnızca 38.
Bu durumda mecburiyetten ilk hakemlikler tecrübe amaçlı, puanlama yetkisiz gözlemci hakem yerine normal hakem olarak gerçekleşti.
Benim gördüğüm kadarıyla kural hatası yoktu. Tabii ki gözümden kaçmış olabilir ama diğer 10 hakemden de bir hataya dair tespit gelmedi. Eğer kural ihlali olduğuna dair kanıt varsa resmi olarak itiraz edilmesi çok iyi olurdu. Bildiğim kadarıyla bir suça göz yummak o suça ortak olmaktır. Ayrıca toplantıda da belirttiğim gibi bu ve benzeri şikayetlerin önüne geçilmesi için yarışmanın baştan sona kadar görüntül kayıt altına alınıp daha sonra yayınlanması gerekiyor. İnanıyorum ki önümüzdeki yarışmalarda bu gereklilik gözardı edilmeyecektir.
Sevgili Osman Cengiz Hocam, Alper Keleş'in yazdığından çıkardığıma göre low lift ve soltadaları kusur gibi algılamışsın ama kendisinin de belirttiği gibi yönetmelikte bununla ilgili bir kısıtlama yok. Parende vb akrobasi hareketleri yalnızca 1 defaya mahsus olarak yapılabilir. Şampiyona sırasında bu durum yüzünden puanlamalar bittiğinde, sonuçlar açıklanmadan önce yönetmeliği 3 kere daha okumak zorunda kaldım.
Hırsızlık kısmında ise büyük bir güvenlik zaafiyeti vardı ama suçun ne kadarı federasyonun ne kadarı tribünde oturup dansları izleyen emniyet güçlerinindi bilmiyorum. Polislerin yarışma başından sonuna kadar spor salonunda olması tedbir amaçlı olarak asgari düzeyde yeterliydi. Keşke her yarışmacıya kilitli dolap da verilebilseydi. Bu imkanlar sağlanabilir miydi bilmiyorum. Maalesef yönetmelikler bu kadar detaya girmiyor. İfade veren yarışmacıların o anda gözden kaçmış olması bence de pürüzdü ama 
Bu eleştiriler yapıldığı sürece her yarışma öncekine nispet bir adım daha yukarıda olacaktır diye umuyorum. Mesela bu sefer gereksiz olan kılık kıyafet yönetmeliği esnetilmiş, yetişkinler ve büyüklerde -tanga hariç, g string muallak- serbest bırakılmıştı.
5 sayfa yazı yazdıktan sonra kibar bir insan olarak anılmak adına sevgili Doruk Coskun'a teşekkür ederek bitiriyorum. Teşekkür ederim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

sana hayranım özgür